Sunday, May 10, 2009

Hari Ahad...hari relaks ke???

Assalamualaikum...selamat beristirahat di hari minggu...

Hari ni la teman releks sikit...apa taknya semalam punya la busy...maklumlah minggu ni aku dijadualkan warden bertugas di hujung minggu. Semalam nama je cuti umum...kerja berlambak kena buat. Pukul 3 pagi tadi dah bawa sorang student kena lelah pi Hospital Parit Buntar. Bayangkanlah dari pukul 3 pagi sampai pukul 4.30 pagi aku kena jaga dia kat wad hospital tu. Tak dapat la nak tidur betul2...

Hari ni aku releks sikit sebab ada warden lain bertugas. Tapi pintu rumah aku ni bertalu2 je bebudak ketuk, macam2 nak...nak itu la nak ini la..adui...pening aku. Tumpuan aku nak tengok TV pun terganggu. Tapi apa leh buat...semua atas nama tugas. Walaupun elaun warden terus terang aku cakap tak berbaloi tapi aku dah ambil duit tu...mahu atau tidak aku kena juga buat tugas. Kalau tak esok cair la telinga aku dibasuh Pengtua aku.

Harap2 lepas ni bila aku pindah ke KPM Sri Iskandar nanti idak le aku disuruh jadi warden. Aku tak sanggup wooo...hidup sendiri tak terurus sebab nak uruskan kehidupan orang lain. Seronok tengok kawan2 lain duduk luar, ada masa nak ke sana ke mari. Aku ni, nak balik kampung pun kena beritahu dan minta kebenaran dari Pengetua walaupun nama aku tidak dimasukkan list bertugas hujung minggu. Apa ke halnya???

Geram memang geram. Puncanya sebab bebudak sendiri. Ceroboh asrama, orang luar masuk kawasan asrama tanpa kebenaran, kawalan keselamatan yang longgar, hentah macam2 lagi belum masuk pelajar kena histeria. Warden-warden kat sini dah bukan setakat jadi cikgu tapi dah jadi jaga, cuma tak pakai cota atau tak pakai pump gun je. Kalau tak habis waktu sekolah pakai baju seragam jaga jugak. Belum lagi nak layan lagi perangai Pengetua yang makin hari makin menyakitkan. Macam2 cerita tak puas hati berlaku antara dia dengan geng2 aku kat sini. Harap dia tak kacau aku lagi cukup dah....

Oklah...aku nak undur diri dulu...nak solat zuhur. Ok..Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment