Friday, August 13, 2010

Hari Jumaat ( 31 Ogos 2010, 3 Ramadan 1431 Hijrah)

Assalamualaikum...
Ya Rabbi...ngantuknyer!!! Takkan baru pukul 10.30 pagi mata dah nak layu? Tak leh jadi ni. Ni la akibat tak bangun sahur, kelam kabut bangun 6.30 pagi. Kemudian terus merempit ke kolej sebab kulih pukul 8 pagi/ Betapa sabarnya aku dan student menunggu pintu dewan kuliah dibuka kunci pukul 8.15 pagi. Adui la, bulan puasa ni memang medan menguji kesabaran ler. Tak apalah, hati mesti kena tenang, mulut kena banyak diam. Tapi hakikatnya, Tuhan sahajalah yang Maha Mengetahui.
Risau sungguh aku ngan mak aku ni. Baru 3 hari puasa diserang angin dalam perut. Selalunya bulan puasa memang dia kena serang angin. Berhari-hari pulak tu. Kalau dekat boleh juga aku tolong urutkan, ni dah jauh. Just aku pesan kat abah aku, belikan ubat buang angin. Sekarang ni dah senang sikit, dah ada jual ubat buang angin. Beli je ubat tu sepapan, kunyah je dua biji. Harga pun Rm 2.00 je sepapan. Murah dan praktikal. Tapi aku dah lupa jenama ubat tu la. Memang sekali aku makan memang keluar angin. Sendawa n ttttttuuuuuutttttt (hehehehe!!!) je memanjang. Ok la tu, buang angin berlebihan dalam badan. Aku pulak bangun pagi dah pulak kaki aku cramp. Sakit yang amat. Hampir sepuluh minit la aku jenuh nak membetulkan kaki kiri aku yang berdenyut sakit. Nasib baik ok dah. Cuma sekarang ni aku risau 2 penyakit yang datang, pertama smaigrain yang kedua pedih ulu hati. Ni batuk ngan selesema tak habis-habis macam mana pulak ni??? Adui la...
Dalam ofis aku sekarang sunyi, ramai lecturer ada kelas. Aku pulak sambung kuliah pukul 2.30 petang sampai 4.30 petang. Ni kuliah terakhir aku untuk goup 34 Nursing, so lepas ni kelas aku hanya ada 2 kali sahaja seminggu. Selepas raya, azab lagi la...dengan kuliah yang banyak dan panjang. Harap-harap time tu suara ok la.
Ini je la buat masa ni. Aku dah ngantuk, elok lelap kejap. Nanti kalau tak kepala aku pening. sekian, assalamualaikum!!!

1 comment:

  1. Assalamualaikum w.b.r...
    kaki cramp-mknla pisang...(tmbh potassium)
    migrain- jgn mnum coffee or mnman b'caffein,buah2 citrus(orange)
    bsar pngorbanan seorang lecturer sbnrnye..b'sbar la ea...thanx gk coz sbar mlayan krenah ktorang lam class...hehehehe...maafkn kami jk ade t'ksar bhasa..
    -lady G34 ^_^ v

    ReplyDelete